DOOS VOL VREUGDE - editie 2021
- Pr. George VÂLCU
- 10 nov. 2021
- 3 min de citit
Om op tijd “geleverd” te worden, dienen de DOZEN VOL VREUGDE vóór 12 december naar de kerk te worden gebracht (zowel in Antwerpen als in Hasselt).

Lieve mensen,
We zijn blij u te kunnen meedelen dat we dit jaar het feest van de geboorte van Christus een beetje mooier willen maken voor 100 kinderen uit gezinnen met een laag inkomen. Hiervoor hebben we opnieuw uw steun en uw vrijgevigheid nodig. Wat er gedaan dient te worden en hoe te werk te gaan?
Kortom, er zijn 2 mogelijkheden: maak de doos klaar volgens onderstaande instructies en breng hem naar de kerk of doneer een geldbedrag en wij maken de doos voor u klaar.
Uitgebreid uitgelegd:
GRAAG GEDULDIG LEZEN
Elk kind dat van dit programma geniet heeft een brief aan de Kerstman geschreven, maar u zult deze brief ontvangen. Op de brief vindt u de naam, de leeftijd en wat details over dat kind (over het algemeen gaat het over kinderen van het platteland in Roemenië). U bereid de doos vol vreugde voor (waarin we u aanraden een nieuw kledingstuk en schoenen te doen, wat schoolspullen, iets zoets, een stuk speelgoed, een wenskaart/brief van de Kerstman of van een vriend - afhankelijk van de leeftijd van de ontvanger). !!! We dienen in dit verband voor ogen te houden dat degenen die de geschenken ontvangen soms broers of buren zijn en dat als er in één pakket alleen snoepjes te vinden zijn, en van alles in het andere, de vreugde niet voor iedereen volledig zal zijn. In principe willen we dat u de brief op de klassieke manier ontvangt, zoals deze voor de Kerstman werd opgesteld, en ook om u, idealiter, zelfs samen met uw kinderen, het geschenk voor de ontvanger in Roemenië voor te bereiden.

Met de ervaring van vorig jaar (toen er nog genoeg beperkingen waren) ontdekten we dat er genoeg mensen zijn die vanwege tijd en afstand niet kunnen deelnemen om de dozen vol vreugde klaar te maken, maar wel willen meedoen. Daarom gaan we, voor 30 kinderen (van de 100) de dozen vol vreugde klaarmaken. Als u mee wilt doen aan onze campagne, neem dan contact op met een van onderstaande verantwoordelijken, kies een kind en geef het bedrag aan dat u kunt besteden aan de voorbereiding van de vreugde en wij zorgen voor alles. Het geld dient op de parochierekening te worden gestort: Roemeense Orthodoxe Parochie Antwerpen IBAN: BE84 0013 6127 4859, geopend bij BNP Paribas Fortis Mededeling: Doos vol vreugde 2021 Na de voorbereiding van de doos, ontvangt u het aankoopbewijs!
Volgens onze berekeningen, als we willen dat een doos al het bovenstaande bevat, kan het toegewezen bedrag niet minder zijn dan 110 euro (voor een klein kind, 7-8 jaar) en kan het oplopen tot 140 euro (voor een kind van 17 jaar). Deze optie kan alleen gekozen worden tot en met 1 december!
Wanneer en waar ontvangen we de brief? U kunt de brieven (hoewel niet noodzakelijk) telefonisch of via WhatsApp reserveren door contact op te nemen met de verantwoordelijke personen en/of u kunt ze ontvangen bij: o de Parochie in Antwerpen (Heistraat 319, Wilrijk) op 14 en 21 november. o de Missie in Hasselt (Sint-Truidersteenweg 559, Hasselt) op 21 november. De doos vol vreugde dient uiterlijk op 12 december 2021 naar de kerk te worden gebracht; het zou geweldig zijn als u ook een klein bedrag zou kunnen bijdragen om de transportkosten naar Roemenië te dekken. U kunt zelf berekenen; koeriers rekenen in deze periode 1,5 euro per kg. Mochten we rond de feestdagen onverhoopt gratis vervoer voor onze dozen vinden, dan wordt het opgehaalde geld voor het vervoer gedoneerd aan de parochies in die dorpen.
Om begrijpelijke redenen dient de doos overeenkomen met de inhoud en dient niet groter te zijn. De doos dient niet met cadeaupapier ingepakt te worden! Wij zorgen voor het inpakken, zodat alle dozen er hetzelfde uitzien!
Na de levering van de doos op de eindbestemming, proberen we fotoverzamelingen te maken met het resultaat van ons harde werk.
De foto’s zullen niet op sociale netwerken circuleren, maar in privé, voor degenen die hebben deelgenomen aan het programma!
Moge de Heer de moeite van allen zegenen!
Deze informatie kunt u vanaf 13 november tussen 17.00 en 20.30 uur krijgen van een van de coördinatoren van dit programma (zie hieronder).
Contactpersonen ANTWERPEN: Doina VLAD 0492 11 71 64 Contactpersoon HASSELT:
Ana Tecuceanu 0493 84 88 77